Themabijeenkomst Klachtenmanagement

19-02-2013
Vrijdag 15 februari 2013 vond de themabijeenkomst ‘Klachtenmanagement’ plaats. Het programma bestond uit twee presentaties en een stemming over een vijftal stellingen over klachtenmanagement.

Allereerst heeft de heer Wever, manager Bas, de Bas Jaarrapportage 2012 gepresenteerd. Verder ging hij in op de belangrijkste ontwikkelingen in de afgelopen jaren (download hier de jaarrapportage). Dit was het laatste optreden van de heer Wever in de CROS aangezien hij per 1 maart 2013 van zijn pensioen gaat genieten. De heer Alders heeft de heer Wever namens de aanwezigen bedankt voor zijn inzet. 


Vervolgens hebben mevrouw Hess en mevrouw Verhoef  van de Nationale Ombudsman een presentatie gegeven naar aanleiding van het rapport ‘Het verhaal achter de klacht’. Zij vertelden over de ‘beïnvloedings(on)mogelijkheden’ voor zowel bewoners met klachten die gehoord willen worden als gemeenten en bewonersvertegenwoordigers die met klagende bewoners te maken hebben.


Na beide presentaties was er ruimte om vragen te stellen en voor discussie met de ‘experts’. De presentaties en het rapport van de Nationale Ombudsman kunt u hier downloaden.

< Ga terug Share on twitter